Stichting Vrij Links heeft de concept kandidatenlijst voor de Tweede Kamerverkiezingen bekendgemaakt. Met minder dan 100 dagen te gaan tot de verkiezingen presenteert Vrij Links een lijst van 15 seculiere, vrijzinnige kandidaat-Kamerleden met oog voor individuele vrijheid. Vrij Links doet echter niet mee als partij aan de verkiezingen.

De Vrij Links kieslijst bestaat uit politici die zich in het publieke debat Vrij Links manifesteren, bijvoorbeeld op thema’s als universele mensenrechten, individuele vrijheid, secularisme, vrijheid van meningsuiting, solidariteit, maatschappelijke en economische (on)gelijkheid of de insteek in het debat over diversiteit. De concept kandidatenlijst wordt aangevoerd door Khadija Arib (PvdA), Femke Merel van Kooten-Arissen (vKA) en Sunita Biharie (SP)

De Vrij Links Kieslijst voorziet in een behoefte van politiek-maatschappelijk geïnteresseerden om bij de aankomende verkiezingen ‘Vrij Links’ te kunnen stemmen en via voorkeursstemmen een signaal af te kunnen geven. Naast serieus richtinggevend is de kieslijst luchtig en ludiek in aanpak

Iedereen kan in de aanloop naar de verkiezingen meekijken en kandidaten nomineren of juist diskwalificeren. Op basis van actualiteit en ons zeer subjectieve en niet-transparante beoordelingssysteem wordt de Vrij Links Kieslijst periodiek bijgewerkt. Doordat iedereen met gemotiveerde input hun eigen vrijzinnige politicus kan nomineren, onderstreept Vrij Links haar meerstemmige karakter.

Vrij Links lijn

Vrij Links is een meerstemmig platform. Tenzij anders vermeld, spreken auteurs op persoonlijke titel.